Nya utseendet på Samtrans fordon

Kundwebben - Reseadministration

Kundwebben - Reseadministration

Välkommen till Samtrans KundWebb för skolor, kommuner och resenärer. Här kan du logga in på kundwebben, beställa nya inloggningsuppgifter till KundWebben och appen Mina Resor samt, om du representerar en skola eller kommun som vi har avtal för, ändra i dina beställningar.

 
  Ny användare?


Ladda ned på Google Play



Information till skolor och kommuner
Det lättaste sättet att beställa resor är att gå in via Samtrans KundWebb. Där fyller du själv i alla uppgifter digitalt och slipper fylla i blanketter för samtliga elever/resenärer. Det går även att göra tillfälliga ändringar som kan gälla vissa dagar (vid exempelvis ändring till/från korttidsboende eller för studiedagar och lov). Informationen från dina tidigare beställningar ligger också kvar (såsom resenärsinformation, adresser och liknande) vilket underlättar och sparar tid för den nya beställningen. 

Ändringar i beställningen av skolresor
Vid ändringar behöver vi veta namnet/resenärs-id på samtliga elever som berörs. Detta kan handla om exempelvis studiedagar, planeringsdagar eller liknande. Tillfälliga ändringar av resor ska inkomma minst tre (3) arbetsdagar i förväg 

Samåkning är smart på flera sätt
Samåkning värnar både miljön och håller nere kostnaderna. Tänk gärna på det när ni beställer resor för eleverna. Till exempel på eftermiddagen, då det kan vara en elev som åker kl 15.45 och en som åker kl 16.00 och båda ska till samma område: Tidsskillnaden på 15 minuter gör att det inte går att skapa en slinga, det vill säga att eleverna åker i samma fordon. Där det är möjligt, vill vi be er att beställa tider som främjar möjligheterna för samåkning.